Witaminy na wypadanie włosów

Witaminy na wypadanie włosów

Włosy potrzebują składników odżywczych, aby mogły zachować zdrowie i prawidłowo rosnąć. Na porost włosów mogą wpływać takie czynniki jak wiek, genetyka czy chociażby hormony, ale to dostarczanie składników odżywczych na główne znaczenie. W tym artykule dowiesz się, jakich witamin powinniśmy dostarczać, które będą dobre na porost jak i wygląd włosów. 

Wypadające włosy objawione brakiem witamin

Niedożywienie, czyli brak witamin i minerałów w codziennej diecie, bardzo często powoduje wypadanie włosów. Nawet najlepszy stymulator wzrostu włosów nie spełni swojego zadania, jeśli organizmowi brakuje tych cennych składników. Problemy z włosami – osłabienie lub wypadanie mogą być również spowodowane radykalną dietą odchudzającą. Aby temu zapobiec dobrym pomysłem bezie wprowadzenie w życie zbilansowanej diety, która poskutkuje wzmocnienie włosów. Przyczyną nadmiernego wypadania włosów jest zwykle brak cynku i żelaza, a także witamin czy aminokwasów, z których powstają białka.

Co jeść na wypadanie włosów? 

To, co jemy, ma duży wpływ na nasz wygląd, samopoczucie i kondycję. Dlatego zła dieta może prowadzić do osłabienia układu odpornościowego i różnych chorób. W wielu przypadkach, gdy widzisz niekorzystne skutki, takie jak wypadanie włosów, wystarczy pomyśleć o tym, co jeść i zmienić dietę. Więc co jest dobre na wypadanie włosów?

Białko

Aminokwasy mają znaczący wpływ na strukturę skóry głowy, dlatego ich niedobór może przyspieszyć starzenie się i wypadanie włosów. Aby tego uniknąć, należy jeść mięso (z wyjątkiem kurczaków i indyków karmionych antybiotykami), ryby (z wyjątkiem panga i tilapii), nabiał, komosę ryżową, amarantus i rośliny strączkowe.

Witaminy

  • Witamina A stymuluje wzrost mieszków włosowych, a jej niedobór sprawia, że włosy stają się suche i łamliwe. Znajdziemy ją m.in. w brokułach, dyni, dzikiej róży, kapuście, marchwi, morelach, pomidorach, pomarańczach, awokado i wątrobie.
  • Witamina C – jej niedobór prowadzi do łamliwości i pękania włosów oraz uszkodzenia kul włosowych. Warto jeść np. czarne porzeczki, jagody, maliny, cytrusy, paprykę, jarmuż, szpinak.
  • Witamina E Odpowiednia ilość witaminy E wspomaga wzrost włosów i poprawia ich nawilżenie. Znajdziemy go w jajkach, orzechach, nasionach oleistych, zielonych warzywach i pieczywie pełnoziarnistym.

Cynk i miedź

Cynk oraz miedź mają wpływ na kondycję i wygląd włosów. Zbyt mało cynku może prowadzić do nadmiernego rogowacenia i nadmiernego wypadania włosów. Cynk znajduje się w ostrygach, kiełkach pszenicy, sezamie, orzeszkach ziemnych, wołowinie i ciemnej czekoladzie. Niedobór miedzi może prowadzić do zmian w strukturze włosów. Produkty bogate w miedź obejmują kakao, kaszę gryczaną, pietruszkę, nasiona słonecznika i żelazo: mak, soję, proso lub sardynki w puszkach.

Niedobór i nadmiar witamin

Niedobory witamin są tak samo niebezpieczne dla zdrowia, jak ich nadmiary, dlatego nie należy nadużywać suplementów witaminowych poprawiających kondycję włosów – bo trzeba pod tym względem zachować umiar. Dotyczy to zwłaszcza witamin do włosów, które są dostępne w preparatach drogeryjnych. Nadmiar witamin może również niekorzystnie wpływać na stan włosów.

Na co warto jeszcze zwracać uwagę?

Przy włosach niskiej jakości nie możemy oczekiwać, że zamienią się w gęste włosy. Każdy z nas ma określoną ilość włosów. Włosy na głowie są w trzech fazach: anagen, czyli aktywnej, katagen, czyli przejściowy lub telogen, w którym włosy wystają z mieszka włosowego. Jeśli utracony włos zostanie zastąpiony innym, to jest to włos zdrowy. Z drugiej strony, jeśli nie pojawią się żadne nowe włosy i zauważysz zmniejszenie objętości fryzury, powinieneś się temu przyjrzeć.

Jaki szampon wybrać, żeby włosy były zdrowe?

Do mycia włosów wybierz szampon z delikatnymi składnikami wzmacniającymi włosy. Wybieraj te, które nie zawierają siarczanów (SLES i SLS), ponieważ mogą nadmiernie wysuszać skórę i włosy. Jeśli twoje włosy są miękkie i cienkie, odżywka w sprayu może być lepszym wyborem niż zwykła odżywka.